Macam-2 boley jadi

Al - Fatihah untuk bapa Nizam kelas 4VC2 yang baru jee meninggal waktu hari rabu lepas bersamaan 23 may 2012 . Oky aku terkejot sangat bile dapat tahu yang dia dah pun meninggal . Yee kedai dia sebelah kedai aku . Selalu kalau nak pegi rahmat jee mesti nampak dia senyum 

Mula-2 macam ni . Aku baru balik sekolah . Then aku pun masuk dalam kereta bapak aku . Bapak aku tengah cakap dalam phone . Bapak aku cakap macam ni " Haah , nadi dia dah takde . Dah meninggal lah tu . Mayat dia ade kat kedai " Aku pun haaa ?! Sape pulak yang meninggal ni kan ? Aku kecot dah .

Bile bapak aku habis cakap dalam phone tuh aku tanya lah . Baru aku tahu , pakcik Mail rupanya . Ya Allah kesiannya . Aku baru nampak dia semalam sebelum dia meninggal . Aku and family nak balik umah , tutup kedai . Nampak dia sembang-2 dengan pakai kain pelekat dia . Hmm

Then bapak aku story macam mana dia boleh meninggal . Firstt , dia dengan adik dia tengah repair bumbung kedai dia sebab bocor . Dari pukul 8.00 pagi sampai 12.00 tgh hari . Lama sangat . Kat atas bumbung tuh dah sah lah panas kan . 

Tak lama tuh dia ngadu dekat adik dia yang dia sakit dada . Dia duduk sekejap kat tepi bumbung tuh . Dia duduk sambil sanda kat dinding . Pastu dia sesak nafas terus pitam dalam keadaan duduk . Adik dia kelam kabot datang kedai aku then mintak tolong bapak aku .

Bapak aku pegi naik atas bumbung then rasa nadi dia . Tengok-2 dah takde . Bapak aku menggeletar dah weyy . Bapak aku turun dari bumbung , isteri dia tanya macam mana ? Bapak aku tak berani nak bagitao meninggal ke tak . 

Terus call polis , bomba . Sebab nak angkat Pakcik Mail dari bumbung . Bile bomba dah sampai tuh dorang pecahkan tingkap rumah kedai Pakcik Mail tuh then ambik dia . Dorang buat macam tuh sebab susah nak ambik dia dari bumbung . Takot bumbung tuh reput .

Dah selamat masuk rumah kedai dia . Bomba tuh buat CPR . Macam-2 lah dorang buat untuk bagi dia sedaa . Tengok-2 takde respon pun . Then orang tuh kate dia dah meninggal . Ya Allah kesiannya . Dah ajal dia . Allah lebih sayangkan dia :)

Aku kesian kat anak dia , isteri dia . Hmm kecik-2 dah takde bapak . Adik beradik dia paling kecik tak silap darjah 2 . Kecik lagi. Masa aku tengok mayat dia dalam rumah kedai tuh . Anak dia yang nama Akim tuh nangis gila . Tak tahan aku tengok . Rasa nak nangis .

Act bapak dia ade sakit jantung . Tuh yang dia ade sakit dada . Nak buat macam mane kan , dah ajal tak boleh buat ape . Pape pun aku ucap takziah kat keluarga dia . Oky byebye :)